Cuma akşamı mesai bitimi ile başlayacak 9 günlük Kurban Bayramı tatili ile yaklaşık 10 milyon kişinin kıyı bölgelerine ve memleketlerine akın etmesi beklenirken, koronavirüs salgınından kaynaklı uzun süredir bugünlerin hayalini kuran vatandaşlar ise online kanallar üzerinden bütçesine uygun otel arayışını sürdürüyor.
Kimi bölgelerde otel doluluk oranları ise neredeyse yüzde 100 seviyesine ulaştı. Tabi ortaya çıkan bu talep patlaması dolandırıcıları da harekete geçirmiş durumda.
ÇOK CİDDİ MAĞDURİYET VAR: DİJİTAL DOĞRULAMA BUTONUNA DİKKAT!
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya seyahat siteleriyle ilgili son günlerde çok ciddi mağduriyet haberlerinin kendilerine ulaştığını belirterek uyarıda bulundu. Kaçak veya yasal olmayan sitelerden vatandaşların farkında olmadan alışveriş yaptığına dikkat çeken Bağlıkaya, dijital doğrulama butonu olmayan sitelerden tatil satın alınmaması yönünde çağrıda bulunuyor.
ACENTENİN TÜM SİCİL KAYITLARI GÖRÜLEBİLİYOR
Dijital doğrulama sistemi olmayan sitelerden alışveriş yapılmaması gerektiğini dile getiren Bağlıkaya, ”Bir seyahat acentesi eğer yasalsa muhakkak onu sitesinde dijital doğrulama butonu oluyor o butona tıkladığında seyahat acentesinin bütün sicil kayıtları görülüyor. Ancak girilen sitenin ‘tursab.org.tr’ olduğundan emin olunması gerekiyor. Çünkü bir nokta ya da bir virgül fazla koyularak vatandaşlarımız gerçek olmayan sitelerden alışveriş yapmış oluyorlar. Daha sonra o tesise gittiklerinde ne öyle bir rezervasyon oluyor ne de öyle bir tesis oluyor.” dedi.
KİRALAMA YAPARKEN ÜÇ KRİTİK BELGEYE DİKKAT!
Tatil satın alırken dolandırılmak istemiyorsanız karşınızdaki kişiye kaparo yollamadan önce söz konusu şahsın güvenli olup olmadığının test edilmesi gerektiğini kaydeden Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, ‘Çok güzel fotoğraflarla villa ilanı çıkan birinin öncelikle bu mülkün sahibi olup olmadığını, emlakçı ya da turizmci mi? bunu öğrenin. Şayet turizmci ise TURSAB üyelik belgesi, emlakçı ise yetki belgesi, mal sahibi ise tapusu olması lazım. Tüm bunları sorgulayın ve mümkünse uzaktan para göndermeyin. Ya kendiniz gidin yeri görün ya da o bölgede yakınınız varsa o görüp parayı ödesin.” dedi.
CEP TELEFONUNUZ İLE BELGELEYİN
Tatil satın aldıktan sonra otele gidildiğinde vaat edilenden farklı bir hizmet ve ortam ile karşılaşılması durumunda ise bunun cep telefonu ile belgelenmesi yönünde uyarıda bulunan Ağaoğlu, ”Bunu size kiralamayı yapan kimse onla yazılı olarak paylaşın ve mağduriyetinizin giderilmesini talep edin. Mağduriyetinizin giderilmemesi halinde ise ikametgâhınızda bulunan tüketici hakem heyetine 11 bin 300 liraya kadar olan şikayetinizi iletebiliriz.” diye konuştu.
Tüketici hakem heyetlerine başvuruların tamamen ücretsiz olduğunu da sözlerine ekleyen Ağaoğlu, verilen kararların ise mahkeme kararı yönünde olduğunu itiraz olmaması halinde ise 10 gün içerisinde kesinleştiğini de kaydetti.
AYIP ORANINDA BEDEL İADESİ TALEP EDİN!
Tüketicilerin seçimlik haklarından birinin ise ayıp bedeli oranında indirim olduğuna da değinen Ağaoğlu, gidilen tesisin kendisine vaadedilen şekilde çıkmaması halinde orada hiç konaklama yapılmadan bedel iadesi de talep edilebileceğini, konaklama yapılmış olunursa ise ayıp oranında bedel iadesi talep edilebileceğini vurguladı.
İKİ BİN TL İNDİRİME KANDI 12 BİN TL’DEN OLDU
Sahte ve kopya siteler üzerinden dolandırıldığına yönelik kendilerine de çok sayıda şikayet geldiğinin altını çizen Ağaoğlu, en son gelen bir vakada ise mağdurun bir otelin kopyalanan sitesi üzerinden irtibata geçtiği kişilere nakit olması halinde iki bin TL indirim seçeneği sunulması üzere 12 bin TL’sini kaptırdığını belirtti. Ağaoğlu bu tarz bir dolandırıcılık yöntemi ile karşılaşılması halinde derhal savcılığa başvurulması gerektiğinin altını çiziyor.