Dünyanın içinden geçtiği enflasyonist döneme faiz artışlarıyla çözüm arayan ama istediğini bulamayan İngiltere’de işler iyice kötü gitmeye başladı.
- Son olarak mayıs ayında İngiltere Merkez Bankası (BoE) enflasyonu düşürmek için politika faizini art arda on ikinci kez yükselterek 2008’den bu yana en yüksek seviye olan yüzde 4,5’e çıkarmıştı.
FATURALARI ÖDEYEMİYORLAR
İngiliz denetim kurumu Finansal Yönetim Otoritesi’nden (FCA) yapılan açıklamada, kurumun araştırmasına göre, ülkede faturalarını ödemekte zorlanan kişi sayısının bu yılın Ocak ayında 10,9 milyona ulaştığı belirtildi.
FCA açıklamasına göre, ülkede faturaların ödeme güçlüğü çeken kişi sayısı geçen yılın Mayıs ayında ise 7,8 milyon seviyesindeydi.
Ülkede nüfusun yaklaşık 28 milyonluk kısmının borçları nedeniyle yoğun stres altında yaşamını sürdürdüğü belirtilen açıklamada, kredi ve fatura ödemelerini 6 ayda en az üç defa zamanında yapamayan kişi sayısının ise bu yılın Ocak ayında geçen yılın mayıs ayına kıyasla 1,4 milyon artarak 5,6 milyona yükseldiği kaydedildi.
6,2 MİLYON KİŞİ SİGORTALARINI İPTAL ETTİRDİ
Açıklamada, ülkede yaklaşık 6,2 milyon kişinin geçen yılın Ocak ayı itibarıyla artan hayat pahalılığı nedeniyle sigorta poliçelerini iptal ettirmek zorunda kaldığı da belirtildi.
Konuya ilişkin değerlendirmelerine yer verilen FCA Tüketici ve Rekabet Direktörü Sheldon Mills, “Araştırmamız, artan hayat pahalılığının halkın faturalarını ödeyebilme gücü üzerindeki gerçek etkisini gösteriyor” ifadesini kullandı.
Mills, “Finansal kuruluşların mali zorluklarla karşı karşıya kalan veya yakında olabileceklerinden endişe duyan müşterilerine yardım etmelerini sağlamak için hızlı hareket etmeye devam edeceğiz” değerlendirmesinde bulundu.
YÜZDE 45’LİK KESİM İNDİRİM MARKETİNE GİDİYOR, GİDERLERİ KISMAYA ÇALIŞIYOR
Ülkenin önde gelen bankalarından HSBC’nin yaptığı bir başka araştırmada ise nüfusun yaklaşık yüzde 78’inin giderlerinde bir şekilde kısıntıya gitmenin yolunu aradığı belirtildi.
Araştırmaya göre, ülkede vatandaşların yaklaşık yüzde 45’lik kesimi indirimli marketlerden alışveriş yapmayı tercih ederek zorunlu giderlerinden kısmaya çalışıyor.
HSBC’nin Varlık ve Kişisel Bankacılık Başkanı Jose Carvalho, konuya ilişkin değerlendirmesinde, “Artan hayat pahalılığı birçok insanın üzerinde etkisini hissettirmeye devam ediyor.” ifadelerini kullandı.
GIDA YARDIMI ALAN KİŞİ SAYISI 3 MİLYONA YAKLAŞTI
İngiltere Merkez Bankası Başkanı Andrew Bailey de dün Exeter şehrinde bir gıda bankasını ziyaret ettiğini belirterek, “Çok sayıda insanın zor kararlarla karşı karşıya kaldığı, zaruri ihtiyaçlarından kısmak zorunda kaldığı açık şekilde görülüyor” demişti.
İngiltere genelinde ihtiyaç sahiplerinin gıda gereksinimlerini karşıladığı 1.600’ün üzerinde gıda bankası ve gıda dağıtım noktası işleten Trussell Vakfı’nın yıllık raporuna göre, son bir yılda 760 bini ilk kez olmak üzere yaklaşık 3 milyon kişiye gıda kolisi yardımı yapıldı.
55 BİN KİŞYİ İŞTEN ÇIKARACAKLAR
Merkezi İngiltere’de bulunan telekomünikasyon şirketi BT, 2030 yılına kadar 40 ila 55 bin arasında çalışanını işten çıkarmayı planladığını açıkladı.
Şirketin 31 Mart 2022-31 Mart 2023 finansal yılı sonuçlarına göre, BT’nin gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 1 düşerek 20,7 milyar sterlin oldu. BT’nin vergi öncesi karı da yüzde 12 gerileyerek 1,7 milyar sterline indi.
BT, maliyetlerini azaltmak ve karını artırmak için 2028-2030 finansal yıllarında toplam çalışan sayısını 130 bin seviyesinden 75 ila 90 bin arasına çekmeyi planladığını açıkladı.
Bu, şirketin toplam çalışan sayısını 7 yıla kadar yüzde 40’ın üzerinde azaltacağı anlamına geliyor. Mart sonu itibariyle şirketin 97 bin 148 tam zamanlı çalışanı vardı ve bunların yaklaşık üçte biri Openreach ağ bölümü için çalışıyordu.
Şirkette dijitalleşmenin artmasıyla daha az çalışana ihtiyaç duyulacağı öngörülüyor.
BT, bakır tabanlı ulusal ağını daha yüksek hızlı fiber bağlantılara yükseltmeyi ve daha modern altyapıyı 2026’nın sonuna kadar 25 milyon evin kullanımına sunmayı planlıyor. Bu gerçekleştirilip iç sistemlerde iyileştirilme gerçekleştirildiğinde şirketin daha az mühendise ve teknisyene ihtiyacı olacağı değerlendiriliyor.
BT Group CEO’su Philip Jansen 2020 maliyet tabanına kıyasla 2025’in sonuna kadar yılda 3 milyar sterlin (3,7 milyar dolar) tasarruf hedefleyerek kârını artırmaya çalışırken son yıllarda işgücünü sessizce küçültüyor. Şirket, 2019’dan beri daha yüksek sayıda işten çıkarmaları tartıyor.
Jansen, şirketin finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, makroekonomideki zorluklara karşı mücadele etmelerine rağmen son 4 yılda stratejilerine bağlı kaldıklarını belirterek, “Çalışma şeklimizi dijitalleştirmeye ve yapımızı basitleştirmeye devam ederek 2020’lerin sonunda çok daha küçük bir iş gücüne ihtiyacımız olacak ve maliyetlerimiz önemli ölçüde azalacak. Yeni BT Group, daha sade bir organizasyona sahip olacak” ifadelerini kullandı.
Vodafone da bu hafta sadeleşme stratejisi kapsamında 3 yıl içinde 11 bin kişiyi işten çıkaracağını duyurmuştu.