reklam
reklam

SON DAKİKA

Bugün Gazetesi

İşte milyonlarca bilgisayardaki o sembolün anlamı

İşte milyonlarca bilgisayardaki o sembolün anlamı
Bu haber 24 Ocak 2019 - 15:40 'de eklendi ve 106 kez görüntülendi.

Teknoloji dünyasının dev şirketlerinin logoları ilk bakışta göze çarpmayan sembolik mesajlar barındırıyor. İşte her gün kullandığımız eşyalardaki ve marka logolarındaki gizli anlamlar…

Milyonlarca bilgisayarda buluna bu tuşun aslında çok basit bir anlamı var. Bu açma-kapatma düğmesi, tüm kodların oluştuğu ikili sayı sistemindeki 1 ve 0 sayılarından oluşuyor.

Peki diğer şirketlerin logolarını tasarlarken başvurduğu yöntemleri biliyor musunuz?

İlk olarak 1996’da ortaya çıkan ve veri aktarmada kullanılan en yaygın bağlantı yöntemi haline gelen USB, İngilizce ‘Universal Serial Bus’ın (Evrensel Seri Yolu) kısaltması. Sembolü ise üçe yola ayrılan bir hat. Her bir hattın ucunda farklı bir şekil var: Daire, ok ve kare.USB sembolü aslında Yunan mitolojisindeki denizler tanrısı Poseidon’un üç dişli mızrağına bir gönderme. Mızrağın her bir dişinin ucundaki farklı işaret ise USB teknolojisinin farklı cihazları birbirine bağlayabilme özelliğini simgeliyor.

Cep telefonlarında sıklıkla kullanılan Bluetooth özelliği, kablosuz bağlantıda standart uygulama haline gelmiş durumda. Sembolün kökleri ise Vikinglere dayanıyor.

Ağırlık sembolü olarak ortaya çıkan bir diğer sembol de elektronik postaların vazgeçilmezi ‘@’ işareti.

İlk olarak 16. yüzyılda İspanya’da bir ağırlık ölçü birimi olan Arroba’nın kısaltması olarak kullanıma giren sembolü, o dönemden kalma ticari yazışma ve tüccar kayıtlarında görmek mümkün.

Sembol daha sonra yer bildirimi olarak görev görmeye başlamış.Elektronik postalarda da ‘@’ sembolü adresin bulunduğu servis sağlayıcıya işaret ediyor.

Amazon: Logonun sarı okunun bir gülümsemeyi içerdiğini fark ediliyor ama aynı zamanda A’dan Z’ye noktalarını da işaret ettiğini fark ettiniz mi? 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA