1. Haberler
  2. yaşam
  3. MURAT ÖZER: TÜRKİYE’NİN YAŞ MEYVE VE SEBZE İHRACATINDA LİDERLİK HEDEFLİYOR

MURAT ÖZER: TÜRKİYE’NİN YAŞ MEYVE VE SEBZE İHRACATINDA LİDERLİK HEDEFLİYOR

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Interfresh Eurasia Fuarı 7 yılda yüzde 200 büyüdü!

Türkiye’nin gıda üretim ve ihracatında güçlü sektörleri arasında yer alan, Türkiye’ye yıllık 3,5 milyar dolar döviz kazandıran taze meyve sebze sektörünün vitrini olarak 7 yıl önce Antalya’da yolculuğu başlayan Interfresh Eurasia Fuarı, 7 yılda yüzde 200 büyüdü.

Pandemi döneminde 2 yıllık araya rağmen, Türk taze meyve sebze sektörünün uluslararası arenadaki tanıtım elçisi olan Interfresh Eurasia Fuarı, hız kesmeden tanıtım faaliyetlerini 2022 ve 2023 yıllarında Antalya’da büyüterek devam etti.

13 market zinciri şimdiden kayıtlarını yaptırdı

2024 yılındaki buluşmasını Türkiye’nin gıda ihracatının lider kenti İzmir’de, fuarcılığın mabedi FUARİZMİR’de 26-28 Eylül 2024 tarihlerinde düzenleme kararı aldıklarını dillendiren Antexpo Fuarcılık Genel Koordinatörü Murat Özer, İzmir’de düzenlenecek fuara şimdiden 13 Market Zincirinin kayıt yaptırdığı bilgisini verdi.

50 ülkeden alıcılar geliyor

Bu yıl 5. Kez düzenlenecek olan Interfresh Eurasia Fuarı’nın açılışına 6 ay olmasına rağmen katılımcı açısından geçen seneki katılımcı sayısını geçtiklerini anlatan Özer, “Fuar alanı üzerinde satılabilir alanın yüzde 80’inin satışını bitirmiş bulunmaktayız. Bu ihracat projesi olarak başladığımız bu yolculukta başarılı olduğumuzun göstergesidir. Geçtiğimiz yıl 44 farklı ülkeden alıcıya ev sahipliği yaptığımız Interfresh Eurasia Fuarı’nda bu sene yurtdışından 50’nin üzerinde ülkeden, farklı büyüklüklerde alıcıları, Türk taze meyve sebze, kuru meyve ve meyve sebze mamulleri ihracatçılarımızla buluşturacak “Alım Heyeti” organize edeceğiz. Bu tablo Interfresh Eurasia Fuarı’nın ne kadar başarılı bir geçmiş olduğunu ve sektörün bize olan güvenini göstermekte. Bundan dolayı mutlu ve gururluyuz. Yalnızca market zincirleri değil yurt dışındaki büyük toptancılar, Halciler ve ticaret erbapları yani Traderlar’da bu yıl daha yoğun bir şekilde Interfresh Eurasia Fuarı için İzmir’de olacaklar” şeklinde konuştu.

Interfresh kendi sektöründe dünya markası

Interfresh Eurasia Fuarı’nın 7 yılda kat ettiği yolculuk sonucunda taze meyve sebze sektöründe tanınan ve yabancı alıcılar tarafından Türkiye’de ziyaret edilecek fuarlar listesine alındığı bilgisini veren Özer sözlerini şöyle sürdürdü; “Yurtdışında yapmış olduğumuz toplantılarda, gerek fuar ziyaretlerinde, gerek acentalarımız aracıyla, gerekse ticaret ataşeliklerimiz ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda Akdeniz çanağından mal alan bir çok alıcı Interfresh’ı ve tarihini biliyor ve Eylül ayında takvimlerine ziyaret programlarına aldıklarına şahit oluyoruz. Bu bizi çok sevindiriyor. Türkiye’nin de artık bu sektörde dünya fuar takvimine girmeyi başarmış bir fuarı var. En son Nisan ayında Yunanistan’da düzenlenen Freskon Fuarı’nda, Interfresh Fuarı’nın gücünü gördük.”

Taze meyve sebze, mamul ve kuru meyve ihracatında 8 milyar dolara ramak kaldı

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre; Türkiye 2024 yılının ilk çeyreğinde taze meyve, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerindeki ihracatını yüzde 16’lık artışla 1 milyar 871 milyon dolardan, 2 milyar 169 milyon dolara taşıdı.

Taze meyve sebze ihracatı yüzde 3’lük artışla 939 milyon dolardan, 963,6 milyon dolara çıkarken, meyve sebze mamulleri ihracatı yüzde 29’luk yükselişle 549 milyon dolardan 708 milyon dolara ilerledi. 2023 yılının ilk çeyreğinde 383 milyon dolar dövizi Türkiye’ye kazandıran Türk kuru meyve sektörü, 2024 yılının aynı zaman aralığında ihracatını yüzde 30 ileri taşıdı ve 497,6 milyon dolarlık ihracata imza attı.

Türkiye, 2024 yılının ilk çeyreğinde 7 milyar 113 milyon dolarlık gıda ürünleri ihraç ederken, üç sektör Türkiye’nin gıda ihracatından yüzde 30,5 pay aldı.

Taze meyve sebze, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerinin son 1 yıllık dönemdeki ihracatları yüzde 9’luk artışla 7 milyar 146 milyon dolardan, 7 milyar 804 milyon dolara çıktı.

Türkiye üç sektörde 7 yıl önce 4 milyar 594 milyon dolarlık ihracat yaparken, 7 yılın sonunda ihracatını yüzde 70 artırmayı başardı. Bu başarıda Interfresh Eurasia Fuarı itici rol oynadı.

Yaş meyve sebze sektörü 3 milyar 515 milyon dolarlık ihracatla bu üç ürün grubunda lider olurken, meyve sebze mamulleri ihracatı yüzde 4’lük gelişimle 2 milyar 468 milyon dolardan 2 milyar 566 milyon dolara yükseldi. Kuru meyve sektörü ise son 1 yıllık dönemde ihracat performansını yüzde 11 artırarak ihracatını 1 milyar 550 milyon dolardan 1 milyar 723 milyon dolara taşıdı.

Sektörün güçlü oyuncuları Interfresh Eurasia Fuarı’na destek veriyor!

Taze meyve sebze, dondurulmuş ürünler, kurutulmuş ürünler, konserve ürünlerin sergileneceği Interfresh Eurasia Fuarı’nı; Türkiye İhracatçılar Meclisi Tarım Komisyonu, Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği, Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği, Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği, İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve İhracatçıları Birliği başta olmak üzere sektörün tüm aktörleri destekliyor.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir