1. Haberler
  2. MAGAZİN
  3. Seçimlerde yeni çaba alanı: TikTok

Seçimlerde yeni çaba alanı: TikTok

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TikTok, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerine katılan liderler ve ittifakların tümü için seçmenle bağ kurma ve güçlü bir lider imajı inşa edebilmede mücadele sahasına dönüştü. Liderler mitinglerinden kesitler paylaşarak ve seçmenleriyle kurdukları etkileşimi içeren videolar yayınlayarak yarışa dahil oldu.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi’nden Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü’nün bulguları, 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri’nin TikTok cephesine yönelik ipuçları veriyor.

CUMHUR İTTİFAKI’NIN TİKTOK HAMLESİ

Doç.  Dr.  Oğuz  Kuş  ve  Doç.  Dr.  Derya  Gül  Ünlü  “Cumhur  İttifakı’nın  en önemli TikTok hamlelerinden birinin, son yıllarda yüksek teknoloji alanında atılan adımların, yerlilik ve millilik vurgusu ile seçmene duygusal açıdan da hitap eden bir formatta aktarılabilmesi olduğunu” ifade etti. TikTok’taki içerik üretim sürecinde duygusal  bağ  kurmayı  kolaylaştıran  efekt  ve  müziklerin  Cumhur  İttifakı  tarafından etkin bir şekilde kullanıldığının altını çizen uzmanlar “Yerlilik ve millilik ile sanayi ve teknoloji alanında Cumhur İttifakı tarafında geliştirilen içeriğin Millet İttifakı tarafında üretilen içeriğe kıyasla daha dominant bir yönü olduğunu” belirtti. Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü “Bu içeriklerin güçlü lider ve istikrar söylemleri ile desteklenerek seçmene birbirini tamamlayan, geçmişteki faaliyetleri gelecek için sağlam referans noktaları olarak konumlandıran, bütüncül mesajlar ilettiğini” belirtti.

KILIÇDAROĞLU GENÇLER VE KADINLARA ODAKLANDI

Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü “Kılıçdaroğlu’nun içeriklerinin yoğun şekilde gençleri ve kadınları ilgilendiren hususlara odaklandığını, bu durumun ilk tur seçimine kadar olan içeriklerde yoğun şekilde hissedilmesine rağmen ikinci turda terör ve göçmen konularına odaklanan milli güvenlik söylemlere dönüldüğünün TikTok videolarında da gözlemlendiğini” dile getirdi.  Ayrıca uzmanlar,  “İkinci  tur  seçiminde  Cumhur  İttifakı’nın gençlere ve kadınlara yönelik içeriklerinin artmasıyla Millet İttifakı’nın başlangıçtaki vurgusunun yakalandığının” altını çizdi.

YENİDEN REFAH TEK BAŞINA 196 VİDEO YAYINLADI

Doç. Dr. Oğuz Kuş ve Doç. Dr. Derya Gül Ünlü “Her seçmen segmentine seslenebilmek ve kapsayıcı bir söylem geliştirebilmek için ittifaklardaki daha küçük oy oranına sahip partilere TikTok içerik üretim sürecinde büyük rol düştüğüne” işaret etmekte ve “seçim   süresince   Yeniden   Refah   Partisi’nin   tek   başına   Cumhur   İttifakı’na   158   video   ile   katkı sunduğuna;  DEVA, İYİP ve Saadet Partisi’nin toplam ürettiği video sayısının ise 196 olduğuna” dikkat çekti.  Araştırmacılar “İttifaklarda  en  çok  oy  alan  partilerin  dışındaki  partilerin  katkısı  göz  önünde bulundurulduğunda  Millet  İttifakı  bileşenleri  arasında  CHP  dışındaki  aktörlerin  TikTok’taki  katkısının sınırlı olduğunu” belirtti.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir